Τηλέφωνο : 210-4932835

Search Engine Marketing 2006: Τα 102 σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς

Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της και οι εξελίξεις στον τομέα του Search Engine Marketing ήταν πολλές και ενδιαφέρουσες. Ας δούμε τις σημαντικότερες από αυτές.

Ο Chris Winfield δημιούργησε μια εξαιρετική λίστα με τις 101 σημαντικότερες εξελίξεις της χρονιάς την οποία αξίζει κανείς να διαβάσει καθώς περιέχει παραπομπές στα αντίστοιχα άρθρα με τις αναλυτικές παρουσιάσεις των γεγονότων.

Για λόγους ευκολίας ομαδοποίησα ορισμένες από αυτές στις παρακάτω θεματικές κατηγορίες (τα νούμερα αντιστοιχούν στην βαρύτητα που έχει δώσει ο συγγραφέας της λίστας) παραθέτοντας παράλληλα τα αντίστοιχα δικά μας άρθρα. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από την λίστα αυτή και η σημαντικότερη εξέλιξη που πραγματοποιήθηκε στην χώρα μας (102 ή 1 εάν προτιμάτε καλύτερα).

Ελλάδα

Το Google ήρθε (και επίσημα) στην Ελλάδα (21/11) ενώ από τον περασμένο Απρίλιο έχει ήδη προχωρήσει σε συνεργασία με την Otenet.

Google (Services / Products / Business)

1. Google Buys YouTube for $1.65 Billion (9/10). Διαβάστε το δικό μας άρθρο.

24. MySpace auctions off search business (14/6) and Google wins the auction – resulting in a 3-year $1-billion dollar deal (7/8)

29. Google will not give in to the DOJ’s search request out of privacy concerns (18/2) but the DOJ says it is not a privacy issue (27/2). Google is forced to give up data (14/3), but not all of it (17/3) . Διαβάστε το δικά μας άρθρα εδώ και εδώ.

30. KinderStart sues Google over PageRank and traffic (18/3) but the lawsuit is dismissed (13/7)

40. Google CSE (Custom Search Engine) announced (23/10)

44. Google News Comes out of Beta (23/1)

45. Google launches Google Trends (10/5)

51. Google agrees to censor results in China (24/1)

53. Google launches Docs & Spreadsheets (10/10)

57. Though Shall Not Google – Google is declared a verb (6/7) but Google doesn’t like it (26/12)

59. Google opens Online Video Store (7/1)

64. Google Sitemaps becomes Webmaster Central (8/8)

69. Google launches Book Search (30/8). Διαβάστε το δικό μας άρθρο.

80. Google Buys dMarc Radio Advertising (17/1), then launches Partnership Initiative with Newspapers (16/11) and Radio (7/11). Διαβάστε το δικό μας άρθρο.

95. Google vs. Belgium Newspapers

Social Media / Services

3. Social Media Optimization and its dark side

9. Digg updates their algorithm (8/9), changes their look (18/12) and bans lots of legit sites in the process (21/12)

33. The rise of Internet Celebrities: LonelyGirl15, Christine Dolce, and Ze Frank proving that sometimes you don’t have to even be real to be famous online

38. Socially-governed video search sites launched: StumbleVideo (13/12), Digg (18/12), Megite (26/12), and Tailrank (26/12)

62. Wal-Mart (9/10) and Sony (12/12) learn that the blogosphere is very transparent

67. Microsoft launches Live Spaces social network (3/8)

Search Engine Optimization

4. Google rolls out BigDaddy (4/1)

5. Google, Yahoo and Microsoft support Universal Sitemaps Standard (16/11)

8. Google’sminus thirtypenalty

10. nofollow concerns (7/7) leads to some high profile sites changing their no-follow policies

12. Link Baiting and what Paris Hilton can teach us

39. Google begins notifying webmasters of penalties (26/4)

48. Google Bombing as a political tactic (19/7). Διαβάστε το δικό μας άρθρο για την «Κατσίκα και τους Δολοφόνους«.

93. Secret to getting billions of pages indexed in Google revealed (17/6)

Pay Per Click Advertising

11. Two Words – Quality Score

16. Google says click fraud worries are overblown (9/8) despite the $90 million click fraud settlement (28/7) and Google’s claim that their click fraud rate is less than 2% (11/12). Διαβάστε το δικό μας άρθρο.

17. Click fraud findings are addressed (21/7) and online giants join the fight (4/8) but does click fraud threaten the foundation of online ads? (21/10)

20. Yahoo announces Panama Search Advertising System (6/4), which is delayed and results in profit dips for Yahoo but it then launches in October (19/10). Διαβάστε τα δικά μας άρθρα εδώ και εδώ.

26. Microsoft launches adCenter and drops Yahoo! Search Marketing ads (4/5). Διαβάστε το δικό μας άρθρο.

31. The Arbitrage Debate Rages

54. Yahoo settles click fraud suit (6/28)

Other Search Engines

15. Microsoft introduces new search engine (8/3) and then redirects search.msn.com to Live.com (14/9)

28. AOL leaks user search data (7/8) leading us to AOL Searcher No. 4417749 (9/8)

41. Yahoo launches Search Builder (7/8)

47. Foreign search engines threaten Google’s international presence: Baidu in China and Japan (4/12), Quaero in France and Theseus in Germany (21/12). Διαβάστε το δικό μας άρθρο.

100. Ms. Dewey puts the sexy back in search. Διαβάστε το δικό μας άρθρο (10/11).

Η χρονιά που πέρασε

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς που ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις κορυφαίες μηχανές αναζήτησης εντάθηκε ακόμη περισσότερο. Το Google προχώρησε στην ανάπτυξη πληθώρας υπηρεσιών και προϊόντων πραγματοποιώντας παράλληλα ορισμένες πολύ σημαντικές εξαγορές με κορυφαία αυτή του Youtube. Οι υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης και ιδιαίτερα οι Yahoo και MSN ακολούθησαν παρόμοια στρατηγική χωρίς όμως να καταφέρουν να απειλήσουν την πρωτοκαθεδρία του Google.

Στον τομέα της pay per click διαφήμισης είχαμε την είσοδο της Microsoft με την πλατφόρμα Αdcenter γεγονός το οποίο οδήγησε τις Google και Yahoo στην αναβάθμιση των δικών τους πλατφορμών. Σημαντικότερη ήταν η κίνηση από το Yahoo το οποίο παρουσίασε, μετά από πολλά χρόνια, την πρώτη μεγάλη μετεξέλιξη της γνωστής πλατφόρμας Overture.

Το φαινόμενο της απάτης με τα clicks (clickfraud) αναδείχθηκε σε κορυφαίο ζήτημα στην κατηγορία αυτή γεγονός το οποίο κρίνεται απόλυτα φυσιολογικό καθώς ολοένα και μεγαλύτερα ποσά κατευθύνονται στην pay per click διαφήμιση. Οι Google και Yahoo προχώρησαν στο (δικαστικό) κλείσιμο των ανοιχτών υποθέσεων του παρελθόντος γνωρίζοντας ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν πολύ σημαντικές (οικονομικές) συνέπειες στο μέλλον ενώ παράλληλα ενέτειναν τις προσπάθειες τους έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της απάτης με τα clicks με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα, η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και η διαχείριση τους από τις μηχανές αναζήτησης, απασχόλησε τόσο τους ειδικούς όσο και τους απλούς χρήστες σε όλο τον κόσμο. Η δημοσίευση των στοιχείων των αναζητήσεων των χρηστών από την AOL, η λογοκρισία που εφαρμόζουν οι μηχανές αναζήτησης στην Κίνα και η στάση τους στο αίτημα της αμερικανικής δικαιοσύνης δημιούργησαν δεκάδες ερωτηματικά και έντονη ανησυχία σε όλη την κοινότητα του Internet. Οι ίδιες πάντως οι μηχανές αναζήτησης προσπάθησαν να καθησυχάσουν τις ανησυχίες αυτές είτε με την υποβάθμιση των γεγονότων είτε ενισχύοντας τις πολιτικές διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων.

Το πλέον όμως σημαντικό θέμα της χρονιάς ήταν, κατά την άποψη μου, η ανάδειξη αυτών που ονομάζουμε social media όπως το Youtube, το Myspace, το Digg και δεκάδων άλλων παρόμοιων υπηρεσιών που αποτελούν την μετεξέλιξη των παλαιότερων online communities. To γεγονός αυτό μας υπενθυμίζει ότι το internet παραμένει πάντοτε ένα μοναδικό εργαλείο με το οποίο οι άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο μπορούν να επικοινωνούν και μοιράζονται τις σκέψεις και τις απόψεις τους. Για τα social media θα έχουμε να πούμε πολύ περισσότερα στα επόμενα χρόνια.

Τέλος, όσον αφορά τις εξελίξεις στον τομέα του search engine marketing στην Ελλάδα, θεωρώ ότι η επίσημη είσοδος του Google θα βοηθήσει έτσι ώστε να κινηθούμε ποιο γρήγορα. Εμείς θα είμαστε εδώ για να καταγράφουμε αλλά κυρίως για να συμμετέχουμε ενεργά στις εξελίξεις αυτές.

[tags]search engine marketing, google, yahoo, msn, search engine optimization, pay per click, social media, 2006, Ελλάδα[/tags]

1 Σχόλιο
Άφησε ένα σχόλιο