Τηλέφωνο : 210-9221122

Το BusinessWeek διερευνά το φαινόμενο των παράνομων clicks (Clickfraud)

Η μεγάλη επιτυχία που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια η pay per click διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google και το Yahoo δημιούργησε μια νέα μορφή απάτης : την απάτη με τα παράνομα clicks. To τελευταίο τεύχος του BusinessWeek διερευνά σε βάθος το φαινόμενο αυτό παρουσιάζοντας στο κύριο άρθρο του ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

Στην βασική της μορφή, η απάτη με τα παράνομα clicks στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης, αφορά κυρίως διαφημιζόμενους οι οποίοι
κάνουν σκόπιμα clicks στις διαφημίσεις των ανταγωνιστών τους για να εξαντλήσουν το διαφημιστικό τους budget και να τους κάνουν να σταματήσουν να διαφημίζονται.

Όπως όμως επισημαίνει το BusinessWeek , υπάρχουν πλέον και άλλες πολύ ποιο σύνθετες μορφές του φαινόμενου :

  • Parked Web Sites : Websites με μηδενικό ή ελάχιστο περιεχόμενο (το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι αντιγραμμένο ή έχει παραχθεί με αυτόματο τρόπο) τα οποία έχουν δημιουργηθεί με αποκλειστικό σκοπό να εμφανίζουν διαφημίσεις από το Google ή το Yahoo και να καρπώνονται οι δημιουργοί τους τα έσοδα από τις διαφημίσεις αυτές.
  • Clickbots : Είναι κατηγορία λογισμικού που έχει ως σκοπό την δημιουργία πολλαπλών αυτόματων clicks στις διαφημίσεις που προέρχονται από τις μηχανές αναζήτησης. Τα ποιο εξελιγμένα προγράμματα της κατηγορίας έχουν τη δυνατότητα να αποκρύπτουν το χρόνο και την προέλευση των παράνομων clicks.
  • Paid – To –Read (PTR) : Πρόκειται για σχήματα στα οποία οι συμμετέχοντες πληρώνονται για να επισκέπτονται διάφορα websites, ακόμη και parked web sites, προκειμένου να κάνουν clicks στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στα websites αυτά. Πολλά από αυτά τα σχήματα έχουν ως στόχο και άλλες μορφές online διαφήμισης όπως τις διαφημίσεις με banners και τα emails. Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του τρόπου λειτουργίας των σχημάτων αυτών.
  • Botnets : Δίκτυα υπολογιστών απ΄όλο των κόσμο που έχουν προσβληθεί από κάποια μορφή εξειδικευμένων ιών οι οποίοι δίνουν τη δυνατότητα στον δημιουργό τους να διαχειρίζεται εξ αποστάσεως τους υπολογιστές αυτούς για την δημιουργία παράνομων clicks . Δείτε τη σχετική παρουσίαση.

Οι συντάκτες μάλιστα του άρθρου περιγράφουν αναλυτικά τον τρόπο λειτουργίας ορισμένων τέτοιων περιπτώσεων όπως αυτές έχουν καταγραφεί μέσα από αληθινά γεγονότα. Δύο από αυτές τις περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικές.

Η πρώτη αφορά ένα ζευγάρι από τη Μινεσότα των ΗΠΑ το οποίο κατάφερε να κερδίσει περίπου $5,000 σε χρονικό διάστημα 4 μηνών με το να δημιουργούν websites γεμάτα από διαφημίσεις που προέρχονταν από το Google και το Yahoo και παράλληλα να πληρώνουν κάποιους να κάνουν clicks σε αυτές.

Η δεύτερη αφορά έναν 23 χρόνο από την Βουδαπέστη, όπως ο ίδιος τουλάχιστον υποστηρίζει, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης 200 parked web sites γεμάτων από διαφημίσεις του Google και του Yahoo και ταυτόχρονα ιδιοκτήτης 20 paid to read websites τα οποία έχουν ως αποκλειστικό σκοπό την στρατολόγηση χρηστών του ίντερνετ οι οποίοι θα αμείβονται για να επισκέπτονται διάφορα websites και θα κάνουν clicks στις διαφημίσεις. Ο 23 χρόνος αυτός λέει ότι όλη αυτή η επιχείρηση του αποφέρει $70,000 έσοδα το μήνα αν και επισημαίνει ότι μόνο το 10 % οφείλεται στα paid to read σχήματα που του ανήκουν.

Όσον αφορά την οικονομική διάσταση του φαινόμενου, το BusinessWeek εκτιμά ότι τα παράνομα clicks ανέρχονται στο 10 – 15 % του συνόλου των clicks το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 1 δισεκατομμύριο $. Γι αυτό και οι μεγάλοι, κατά κύριο λόγο, διαφημιζόμενοι έχουν αρχίσει να ασκούν πιέσεις στις μηχανές αναζήτησης για να λάβουν μέτρα αντιμετώπισης της κατάστασης

Από την δική τους πλευρά οι μηχανές αναζήτησης υποστηρίζουν ότι έχουν λάβει όλα τα σχετικά μέτρα για να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο, αν όχι να εξαλείψουν, το φαινόμενο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών το Google φαίνεται να έχει κάνει περισσότερες κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή σε σχέση με τις άλλες μεγάλες μηχανές αναζήτησης. Τελικά όμως καμία από αυτές δεν προστατεύει του διαφημιζόμενους με ικανοποιητικό τρόπο, υποστηρίζουν οι συγγραφείς του άρθρου.

Μην παραλείψετε να δείτε το πλούσιο επεξηγηματικό υλικό που συνοδεύει το άρθρο:

1 Σχόλιο
  1. Πολύ καλό το άρθρο του BusinessWeek αλλά και η επισκοπηση του που παρουσιάζετε

Άφησε ένα σχόλιο