Τηλέφωνο : 210-9221122

Η Σημασία Του Link Building Και Ο Κίνδυνος Των “Εύκολων” Links

Όσοι από εσάς έχετε ασχοληθεί έστω και λίγο με το θέμα του SEO, γνωρίζετε ότι τα εισερχόμενα links και το κείμενο που τα συνοδεύει (anchor text) παίζουν καταλυτικό ρόλο για την κατάταξη μίας σελίδας στα αποτελέσματα του Google.

Η διαδικασία απόκτησης των κατάλληλων links, η οποία ονομάζεται link building, είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της στρατηγικής SEO καθώς δεν έχει σχέση με οτιδήποτε μπορούμε να ελέγξουμε εμείς άμεσα πάνω στο website μας .

Με την δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου και την κατάλληλη προώθηση του, ευελπιστούμε να προσελκύσουμε την προσοχή και το ενδιαφέρον όσων έχουν websites με αντικείμενο που σχετίζεται με το δικό μας και τελικά και ένα link από αυτά.


Για να βάλει όμως κάποιος ένα link προς τις σελίδες μας θα πρέπει πρώτα να έχει πεισθεί ότι το περιεχόμενο μας είναι χρήσιμο και έχει αξία και για τους δικούς του αναγνώστες και υπό αυτή την έννοια το κάθε εισερχόμενο link αποτελεί και μία «ψήφος εμπιστοσύνης».

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Google αποδίδει τόσο μεγάλη αξία στα εισερχόμενα links.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η διαδικασία του link building είναι χρονοβόρα, προϋποθέτει συνεχή προσπάθεια, δημιουργικότητα αλλά και υπομονή. Υπάρχουν όμως πολλοί που αναζητούν εύκολους και γρήγορους δρόμους προς την επιτυχία.

Οι Περιπτώσεις Του J.C. Penney, Του Forbes & Του Overstock

Τις προηγούμενες μέρες οι New York Times έφεραν στο φως της δημοσιότητας τις τεχνικές απόκτησης links που δεν τηρούν τις προδιαγραφές ποιότητας των μηχανών αναζήτησης (black hat ή spam όπως ονομάζονται στην γλώσσα του SEO) ενός από τους μεγαλύτερους retailers της Αμερικής, του J.C. Penney.

Τι είδους τεχνικές είναι αυτές; Σε γενικές γραμμές οτιδήποτε γίνεται με αποκλειστικό σκοπό την απόκτηση links προκειμένου να επηρεαστεί η κατάταξη των αποτελέσματα των αναζητήσεων που δεν προσφέρει πραγματικό όφελος στους χρήστες όπως π.χ.

  • Paid Links: Η αγορά links από αμφιβόλου περιεχομένου και ποιότητας websites τα οποία δεν έχουν πολλές φορές σχέση με το αντικείμενο του website
  • Link Schemes: Η ανταλλαγή links με αμφιβόλου περιεχομένου και ποιότητας websites ή η δημιουργία ιστοσελίδων με ελάχιστο περιεχόμενο αποκλειστικά και μόνο για τη δημιουργία links
  • Comment Spamming: Η τοποθέτηση σχολίων σε blogs και forums αποκλειστικά και μόνο για τη δημιουργία links

Σε αυτό το σημείο θέλω να επισημάνω, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ότι το βασικό στοιχείο σε όλες αυτές τις ενέργειες είναι η απόκτηση «εύκολων» links που δεν στοχεύουν στην βοήθεια των χρηστών αλλά στον επηρεασμό των μηχανών αναζήτησης.

Το Jcpenny.com, με τις τεχνικές αυτές, είχε καταφέρει να βγαίνει σε υψηλές θέσεις των μηχανών αναζήτησης για πολλά από τα προϊόντα και τις κατηγορίες προϊόντων που προσφέρει. Μετά όμως από τις σχετικές αποκαλύψεις αλλά και την εφαρμογή του νέου αλγόριθμου αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του Google που στοχεύει στην αντιμετώπιση τεχνικών όπως αυτές που ανέφερα νωρίτερα, το Jcpenny.com έχασε πολλές από τις θέσεις που είχε.

Παρ’ όλα αυτά, η συγκεκριμένη εταιρία είναι ένα γνωστό και μεγάλο brand στην Αμερική κάτι το οποίο σημαίνει ότι θα επανέλθει σταδιακά στα αποτελέσματα του Google, καθώς υπάρχει πραγματικό όφελος για τους χρήστες, αυτή τη φορά βέβαια χωρίς περίεργα tricks. Το ίδιο είχε συμβεί πριν από χρόνια και με το website της BMW. Δεν είμαι πολύ σίγουρος ότι θα ήταν το ίδιο εύκολο και για μία εταιρία μικρότερου μεγέθους.

Update: Αμέσως μετά την υπόθεση του J.C. Penney, το οποίο αγόραζε links, ήρθε στο φως της δημοσιότητας η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος , η περίπτωση του γνωστού περιοδικού Forbes το οποίο πουλούσε links στο website του.

Update 2: Και νέα περίπτωση μέσα σε λίγες ημέρες. Το Overstock.com, ένας μεγάλος online retailer, προσέφερε εκπτώσεις σε πελάτες και φοιτητές προκειμένου να βάζουν links με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά προς το website του. Ιδιαίτερα προς φοιτητές και καθηγητές πανεπιστημίων προκειμένου να αποκτήσει links από domains με κατάληξη .edu τα οποία έχουν πρόσθετη σημασία για το Google.

Από τις παραπάνω ιστορίες αλλά και από την εμπειρία προκύπτει ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι «επιλήψιμες» τεχνικές απόκτησης links έχουν αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα αυτά όμως είναι παροδικά.

Το Google όπως και οι άλλες μηχανές αναζήτησης, έχουν εκατοντάδες τεχνικούς επιφορτισμένους με τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση τέτοιων και παρόμοιων τεχνικών γιατί γνωρίζουν ότι εάν δεν προσφέρουν στους χρήστες ωφέλιμα αποτελέσματα τότε θα πάψουν να υπάρχουν. Γι’ αυτό και οι τροποποιήσεις που κάνουν στην διαδικασία αξιολόγησης είναι συνεχής.

Τίθεται λοιπόν ένα βασικό ερώτημα το οποίο καλούμαστε να απαντήσουμε.

Με ποιόν τρόπο θέλουμε να πετύχουμε τους στόχους μας;

  • Mε αμφιλεγόμενες τεχνικές οι οποίες ενδεχομένως να φέρουν γρηγορότερα οφέλη αλλά εμπεριέχουν το ρίσκο να χάσουμε τα πάντα από τη μία στιγμή στην άλλη
  • ή

  • Με τεχνικές οι οποίες απαιτούν μεγαλύτερο χρόνο και προσπάθεια αλλά μας διασφαλίζουν συνεχή εξέλιξη και επιτυχία σε βάθος χρόνου

Προτού αποφασίσετε, θα συνιστούσα να επισκεφθείτε τα διεθνή forum για SEO μετά από κάποια αλλαγή στον αλγόριθμο του Google και να διαβάσετε τα σχόλια πολλών ιδιοκτητών websites που έχασαν ξαφνικά τις θέσεις που είχαν και τα έσοδα που προέρχονταν από τους επισκέπτες των μηχανών αναζήτησης.

Update : Στο τέλος αυτού του άρθρου θα βρείτε μία λίστα με τέτοιου είδους forums

Επίσης θα συνιστούσα να ρωτήσετε τους συνεργάτες σας που ασχολούνται με το SEO για τις τεχνικές link building που εφαρμόζουν έτσι ώστε να μην βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Σημείωση: Tα στελέχη του Jcpenny.com διέκοψαν άμεσα τη συνεργασία που είχαν με την εταιρεία SEO καθώς υποστήριξαν ότι δεν ήταν σε γνώση τους τα όσα συνέβαιναν. Η εταιρία SEO δεν έχει απαντήσει μέχρι τη στιγμή που γράφω το άρθρο.

Όσοι ασχολείστε με την αγορά, πώληση ή την ανταλλαγή links θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί!

Συνιστώ να διαβάσετε τα παρακάτω άρθρα:

  • The Dirty Little Secrets of Search: το άρθρο των NY Times
  • Εξαιρετική ανάλυση για την υπόθεση του J.C. Penney και των μη αποδεκτών links από τη Vanessa Fox, πρώην στέλεχος του Google
  • Webmaster Guidelines: οι αποδεκτοί (και μη) κανόνες από το Google
  • Τι λέει το Google για τα πληρωμένα links (paid links) και τα περίεργα σχήματα ανταλλαγής links (link schemes)
  • Πρόσφατο άρθρο στο blog του Google για τις μηχανές αναζήτησης, το spam και τη δέσμευση τους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων
  • Update: Άρθρο στο Techcrunch για την περίπτωση του Forbes
  • Update: Άρθρο το οποίο παρουσιάζει τη συζήτηση στο forum του Google το οποίο ήταν η αφορμή για την αποκάλυψη της περίπτωσης του Forbes
  • Update 2: Η περίπτωση του Overstock.com
  • Update 3: Ανάλυση για τις συνέπειες από την τελευαταία αλλαγή του αλγόριθμου του Google (στην οποία δώθηκε η ονομασία “Content Farm Update”) για την τιμωρία των “εύκολων” links
  • Update 3: Άρθρο από τον Matt Cutts, επικεφαλή της ομάδας κατά του spam του Google, για τις τελευαταίς αλλαγές στον αλγόριθμο του Google
  • Update 5:Συνέντευξη του Matt Cutts στο περιοδικό Wired για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της καταπολέμησης των spam sites
  • Update 6:Ένα ακόμη άρθρο με περιπτώσεις websites εφημερίδων που πουλούσαν links (via @haikalis)
2 Σχόλια
  1. Ωραίο άρθρο. Είχαμε γράψει κι εδώ ένα άρθρο που σχετίζεται με το δικό σου: http://www.thechair.gr/are-paid-links-a-safe-seo-strategy/. Επίσης κάποια στιγμή που χρειάστηκε κάναμε μια έρευνα για έναν τομέα της ελληνικής αγοράς και μια γκάμα websites και βρήκαμε εκτός από αυτά που περιγράφεις και πολλά hidden links στον κώδικα σε πολλά sites. Ασε που πολλά ελληνικά sites έβγαιναν top στην Ινδία :-). Να μην επεκταθώ 🙂

    • Έχεις απόλυτο δίκιο. Γνωρίζω πολλές περιπτώσεις ελληνικών websites τα οποία προσέγγισαν εταιρίες SEO (άν μπορείς να τις πεις έτσι) που έχουν έδρα στην Ίνδια με την υπόσχεση να τους βρίσκουν συγκεκριμένο αριθμό links κάθε μήνα για ένα ποσό. Όσο για την ποιότητα των links αυτών…… Άστα!

      Για το θέμα των μορφών spam και black hat θα επανέλθω με post

Άφησε ένα σχόλιο