Τηλέφωνο : 210-4932835

Ο Σεισμός και η Ενημέρωση μέσω Google και Twitter

Είχα προγραμματίσει για αυτές τις μέρες το δεύτερο μέρος του οδηγού για το Twitter όμως η επικαιρότητα άλλαξε την agenda μου. Έτσι αποφάσισα να γράψω ένα άρθρο για τον πρόσφατο σεισμό και ειδικότερα για την ενημέρωση που μπορούσε κανείς να έχει μία ώρα περίπου μετά το συμβάν εξετάζοντας δύο πηγές: το Google και το Twitter (καθώς τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι τόσο εγώ όσο και αρκετοί άλλοι με την υπηρεσία αυτή).

Είναι αυτονόητο ότι τόσο σημαντικά γεγονότα προκαλούν το ενδιαφέρον του κοινού που χρησιμοποιεί το internet για να μάθει περισσότερες πληροφορίες. Το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα παρουσιάζονται αυτές οι πληροφορίες και πόσο εύκολα μπορεί κανέις να τις εντοπίσει καθώς επίσης και η αξιοπιστία των σχετικών πηγών.

Ενημέρωση για τον σεισμό στο Google

Ξεκινάω με την αναζήτηση για τη λέξη σεισμός. Παρά το γεγονός ότι το Google παρουσίαζε στην κορυφή της σελίδας ειδήσεις σχετικά με σεισμούς εντούτοις υπήρχε μονάχα μία σχετική είδηση μία ώρα περίπου μετά το συμβάν. Στα υπόλοιπα αποτελέσματα δεν υπήρχε κάτι σχετικό.

Google Gr earthquake
Κάνετε click για να δείτε τη φωτογραφία μεγάλη

Η ίδια αναζήτηση στην εξειδικευμένη περιοχή των νέων παρουσίαζε αρκετά σχετικά αποτελέσματα τα οποία όμως δεν βρίσκονταν στην κορυφή των αποτελεσμάτων.

Google Gr news earthquake
Κάνετε click για να δείτε τη φωτογραφία μεγάλη

Εάν υποθέσουμε ότι κάποιος δεν γνώριζε το επίκεντρο του σεισμού και πραγματοποιούσε την αναζήτηση για την φράση σεισμός Ελλάδα τότε τα πράγματα θα ήταν χειρότερα καθώς δεν εμφανίζονταν κανένα σχετικό αποτέλεσμα.

Google Gr  earthquake Greece
Κάνετε click για να δείτε τη φωτογραφία μεγάλη

Οι χρήστες από το εξωτερικό ήταν σε καλύτερη μοίρα αφού στην αναζήτησης για την φράση earthquake greece εμφανίζονταν 2 σχετικά αποτελέσματα.

Google Com  earthquake Greece
Κάνετε click για να δείτε τη φωτογραφία μεγάλη

Ακόμη καλύτερη ήταν η κατάσταση στη σχετική αναζήτηση στην περιοχή των νέων στο Google.com όπου το σύνολο σχεδόν των αποτελεσμάτων αναφέρονταν στο σεισμό της Πελοποννήσου.

Google Com  News earthquake Greece
Κάνετε click για να δείτε τη φωτογραφία μεγάλη

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η εμφάνιση μιας διαφήμισης από ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό της Αμερικής. Η σελίδα στην οποία οδηγείται ο χρήστης δεν παρουσιάζει κάποιο εμπορικό μήνυμα (κάτι το οποίο δεν θα ταίριαζε καθόλου με τη φύση της συγκεκριμένης αναζήτησης) αλλά πληροφορίες για το τι θα πρέπει να κάνει κανείς σε περίπτωση σεισμού.

Non profit earthquake ad

Εξαιρετική ιδέα για να προσελκύσει ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός το ενδιαφέρον του κοινού. Ίσως θα έπρεπε και οι ελληνικές αρχές να σκεφτούν κάτι αντίστοιχο αντί να διαπληκτίζονται στα μέσα για το τι έγινε ή δεν έγινε μετά από κάθε τέτοιο συμβάν.

Ενημέρωση για τον σεισμό στο Twitter

Ο Νίκος (όπως ενδεχομένως και άλλοι) αναφέρθηκε πρώτος για την επιτυχία του Twitter στον τομέα της άμεσης ενημέρωσης για τον σεισμό και όχι άδικα.

Το πρώτο μήνυμα για το σεισμό , όπως τουλάχιστον αναφέρει η σχετική μηχανή αναζήτησης Tweet Scan έγινε 10 περίπου λεπτά μετά την εκδήλωση του φαινόμενου από τον nikan.

10 λεπτά αργότερα είχαμε αναφορά και από κάποιον επίσημο διεθνή φορέα, το United States Geological Survey το οποίο χρησιμοποιεί το Twitter για να ενημερώνει άμεσα για τους σεισμούς που πραγματοποιούνται (και καταγράφονται) τόσο στην Αμερική όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Πρόκειται για μία από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις που αναδυκνείουν τη σημασία και τους τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Twitter.

Στη συνέχεια υπήρξαν δεκάδες αναφορές τόσο από χρήστες όσο και από διάφορα ενημερωτικά μέσα του εξωτερικού

Tweet Scan Twitter  earthquake Greece
Κάνετε click για να δείτε τη φωτογραφία μεγάλη

Συμπεράσματα

Στον τομέα της άμεσης ενημέρωσης για τον σεισμό της Πελοποννήσου το Twitter βγήκε νικητής όπως φαίνεται από τα παραπάνω. Θα ήταν όμως λάθος να συγκρίνουμε την υπηρεσία αυτή που βασίζεται στη συμμετοχή των ανθρώπων με το Google που είναι μια μηχανή αναζήτησης η οποία με μηχανικό τρόπο προσπαθεί να εντοπίσει τις περισσότερο σχετικές πληροφορίες που παρέχουν τα websites, το οποίο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, για εκατομμύρια θεματικά αντικείμενα και να τις παρουσιάσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το Google, που είναι μία από τις πρώτες επιλογές στον τομέα της ενημέρωση εκατομμυρίων ανθρώπων, χρειάζεται βελτίωση όσον αφορά την καταγραφή και παρουσίαση των ελληνικών ειδήσεων και των άλλων θεμάτων της επικαιρότητας κάτι όμως το οποίο έχει να κάνει και με τα ελληνικά ενημερωτικά websites και τον τρόπο λειτουργίας τους.

Το Twitter από την άλλη είναι μια νέα υπηρεσία η οποία κερδίζει συνεχώς έδαφος όμως ακόμη η συμμετοχή των Ελλήνων χρηστών είναι μικρή. Παρόλα αυτά το δυνατό της σημείο είναι η συμμετοχή των ανθρώπων σε συνδυασμό με την αμεσότητα της επικοινωνίας κάτι το οποίο λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στις περιπτώσεις των έκτακτων ειδήσεων.

Εάν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το Twitter είναι σε μεγάλο ποσοστό bloggers και άνθρωποι που συμμετέχουν ενεργά στην ενημέρωση μέσω internet τότε πολύ εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι ένα μήνυμα μέσω του Twitter μπορεί να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο μέσα από τα blogs, τα forums, τα websites σε ελάχιστο χρόνο.

Ίσως η καλύτερη λύση να βρίσκεται στο συνδυασμό και των δύο, όπως στις λεγόμενες human search engines, αυτό όμως μένει να αποδειχθεί στην πράξη.

[tags]earthquake,Greece,μηχανές αναζήτησης,twitter,σεισμός,ενημέρωση[/tags]

5 Σχόλια
  1. Μήπως η λύση είναι να αποφασίσει το Google να σκανάρει και τα posts του twitter ? (αν δε το κάνει ήδη)

  2. Κόιταξε Πάνο αυτό που λες έχει βάση αλλά υπάρχουν διάφορα ζητήματα που μου έρχονται εκ πρώτης στο μυαλό.

    1/Κατά πόσο οι χρήστες επιθυμούν τα μηνύματα τους να γίνουν ευρέως γνωστά. Ναι μεν είναι public στο twitter και διαθέσιμα μέσω του public timeline αλλά δεν ξέρω εάν θα ήθελαν να γίνουν γνωστά σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό

    2/Θέμα αξιοπιστίας. Το Google εφαρμόζει διάφορες μεθοδολογίες για να αξιολογήσει την «αξιοπιστία μιας ιστοσελίδας» όπως τα εξωτερικά links, τη συνολική «αξιοπιστία» του domain κτλ. Στο twiiter δεν ξέρω εάν θα μπορύσε να εφαρμοστεί κάτι αντίστοιχο όπως πχ με τον αριθμό των followers

    Επίσης το Google επιθυμεί να παρουσιάσει σελίδες με ολοκληρωμένη αναφορά σε ένα θέμα. Δε νομίζω ότι οι 140 χαρακτηρές και εν γένει η φιλοσοφία του Twitter καλύπτουν τα διάφορα ζητήματα.

    3/Φιλοσοφία του Twitter. Σε συνέχεια αυτού που γράφω παραπάνω. 140 χαρακτήρες με κεντρική φιλοσοφία το «Τι κάνω τώρα»

    4/Διαθεσιμότητα. Πόσο καιρό παραμένουν διαθέσιμα στο public timeline τα μηνύματα; Δεν μπορεί το Google να κάνει αναφορά σε κάτι που δεν θα υπάρχει ενδεχομένως μετά από μερικές μέρες.

    Αυτό που ενδεχομένως θα μπορούσε το Google να κάνει σε σχέση με το Twitter είναι να αξιοποιεί με κάποιο τρόπο τις αναφορές σε διάφορα links που γίνονται μέσω των μηνυμάτων. Π.χ εάν κάποιο link αναφέρεται σε πολλά μηνύματα να αξιολογείται με διαφορετικό τρόπο από το Google πάντα σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα κριτήρια που εφαρμόζει

  3. Δεν θα ήταν πιο πρακτικό, αν το Google είχε και ένα σορτάρισμα βάσει χρόνου (sort by: time added)?

    Δεν είναι τίποτα σαν υλοποίηση, και σε τέτοιες περιπτώσεις, σίγουρα θα ήταν πιο χρήσιμο, σαν ροή ειδήσεων.

  4. Foti,

    Στην περιοχή των νέων,όπου εκεί ενδεχομένως υπάχει μεγαλύτερη ανάγκη για παρουσίαση με βάση το χρόνο, δίνετε η δυνατότητα ταξινόμησης με βάση την ημερομηνία.

    Βέβαια υπάρχει και το ζήτημα που λέειο Jacob Nielsen «the power of the defaults» το οποίο σημαίνει ότι επειδή ως χρήστες είμαστε «τεμπέληδες» διαλέγουμε τις περισσότερες φορές αυτό που μας παρέχει από default το σύστημα.

    Στα νέα του Google το default είναι η ταξινόμηση με βάση τη σχετικότητα (relevancy). Αυτή την ταξινόμηση χρησιμοποίησα στα παραδείγματα.

  5. Η καλύτερη λύση είναι να αγοράσει η Google το twitter ή να φτιάξει μια αντίστοιχη υπηρεσία.

Άφησε ένα σχόλιο στο Νίκος Καψωμενάκης