Τηλέφωνο : 210-9221122

18 συμβουλές για υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης

Πολλές φορές οι τεχνικές search engine optimization δίνουν την εντύπωση ότι είναι «μαγικά κόλπα» καλά φυλαγμένα στο σεντούκι του seo μάγου – guru. H αλήθεια είναι ότι όντως υπάρχουν ορισμένες εξειδικευμένες τεχνικές τις οποίες οι εταιρίες του χώρου δεν πρόκειται να αποκαλύψουν λόγω ανταγωνισμού. Εξάλλου οι θέσεις που θα καταλάβουν οι ιστοσελίδες ενός website εξαρτώνται από το τι κάνουν τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά websites. Υπάρχουν όμως ορισμένοι βασικοί κανόνες που όλοι θα πρέπει να εφαρμόζουν.

Δομή Website – Πλοήγηση

1/ Δημιουργήστε ένα website με ξεκάθαρη δομή και ιεραρχία. Οργανώστε το περιεχόμενο του website σας σε θεματικές ενότητες που να έχουν νόημα τόσο για τους επισκέπτες σας όσο και για τις μηχανές αναζήτησης.

2/ Διαμορφώστε τη δομή του website σας με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε οι πληροφορίες που δίνετε να μην εμφανίζονται με τον ίδιο τρόπο σε περισσότερες από μία ιστοσελίδες.

3/ Κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι προσβάσιμη μέσα από κάποιο text link. Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται Javascript η DTHML menus θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να διαβάσουν κώδικα. Προσθέστε εναλλακτικά απλά text links σε κάποια άλλα σημεία των ιστοσελίδων σας όπως π.χ. στο footer.

4/ Ελέγξτε το website σας με ένα text browser όπως ο Lynx για να δείτε εάν μπορείτε να κινηθείτε σε όλο το περιεχόμενο σας. Ο τρόπος αυτός είναι παρόμοιος με τον τρόπο που μηχανές αναζήτησης κινούνται μεταξύ των ιστοσελίδων. Εάν δεν μπορούν να επισκεφθούν τις ιστοσελίδες σας και να τις καταγράψουν τότε δεν πρόκειται αυτές να εμφανιστούν στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

5/ Προσθέστε ένα sitemap το οποίο θα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον links προς τις βασικές ιστοσελίδες του website σας όπως π.χ. τις πρώτες ιστοσελίδες των θεματικών σας ενοτήτων. Διατηρήστε των αριθμό των links αυτών σε λιγότερα από 100 ανά σελίδα ή διαχωρίστε το sitemap σε περισσότερες ιστοσελίδες.

Δομή Ιστοσελίδων – Περιεχόμενο

6/ Σκεφθείτε ποιες λέξεις θα χρησιμοποιούσαν οι υποψήφιοι πελάτες σας για να σας βρουν και δημιουργήστε ιστοσελίδες πλούσιες σε περιεχόμενο που να περιλαμβάνουν τις λέξεις αυτές. Μην γράφετε μόνο για τις μηχανές αναζήτησης διότι το ζητούμενο είναι να ανταποκριθούν οι επισκέπτες σας. Δώστε τους πληροφορίες που να είναι χρήσιμες και να παρουσιάζουν την εταιρία σας με ελκυστικό τρόπο.

7/ Γράψτε χρήσιμους και ελκυστικούς τίτλους (title tag) για τις ιστοσελίδες σας. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα σύντομο και ξεχωριστό τίτλο για κάθε ιστοσελίδα που να αντιπροσωπεύει το περιεχόμενο της και να περιλαμβάνει τις λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν. Μην επαναλαμβάνετε απλά τις λέξεις κλειδιά γιατί με αυτό τον τρόπο θα μοιάζουν με spam. Ο τίτλος μιας ιστοσελίδας είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που ελέγχουν οι χρήστες για να αποφασίσουν εάν θα την επισκεφθούν.

8/ Το ίδιο ισχύει και για τις περιγραφές (meta description). Εδώ έχετε τη δυνατότητα να γράψετε περισσότερα από ότι στους τίτλος. Γράψτε μία περιγραφή για κάθε ιστοσελίδα που να λειτουργεί ως διαφημιστικό της. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε και την ενέργεια που θέλετε να κάνουν οι χρήστες (call for action).

9/ Προσπαθήστε να χρησιμοποιείται κείμενο αντί για γραφικά για οποιαδήποτε πληροφορία είναι σημαντική όπως ονόματα προϊόντων, περιγραφές , links. Οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενο των γραφικών ακόμη και αν υπάρχει κείμενο σε αυτά.

10/ Στην περίπτωση που είναι αναγκαίο να χρησιμοποιήσετε γραφικά τοποθετήστε την περιγραφή του περιεχομένου της εικόνας τόσο στο title όσο και στο alt στοιχείο του html κώδικα.

11/ Μη χρησιμοποιείτε flash για ολόκληρο το website. Οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν ακόμη να αναγνωρίσουν το περιεχόμενο σε flash. Περιορίστε τη χρήση flash μόνο σε εκείνα τα τμήματα του website όπου είναι απολύτως απαραίτητο και συνδυάστε το με απλές ιστοσελίδες. Στην περίπτωση που είναι εφικτό δημιουργήστε μία εναλλακτική Html έκδοση του website.

Τεχνικά Στοιχεία

12/ Κάθε μία ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι προσβάσιμη με μία και μοναδική url διεύθυνση διαφορετικά θα μπερδέψετε τους χρήστες σας και τις μηχανές αναζήτησης.

13/ Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται κάποιο content management σύστημα τότε θα πρέπει να ελέγξετε τις url διευθύνσεις που δημιουργεί. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να πλοηγηθούν και να καταγράψουν ιστοσελίδες με url διευθύνσεις οι οποίες να περιλαμβάνουν session ids, πολλές παραμέτρους κτλ. Εφαρμόστε τεχνικές όπως url rewriting η επιλέξτε ένα content management σύστημα που να παράγει search engine friendly urls.

14/ Χρησιμοποιήστε το robots.txt αρχείο με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να εμποδίσετε τις μηχανές αναζήτησης να καταγράψουν περιεχόμενο που να μην έχει αξία για τους χρήστες όπως τις print friendly εκδόσεις των ιστοσελίδων σας. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να αντιμετωπίσετε και το πρόβλημα του διπλού περιεχομένου (duplicate content).

Εξωτερικό Profile – Links

15/ Προσπαθήστε να αποκτήσετε links από όσο το δυνατόν περισσότερες εξωτερικές ιστοσελίδες οι οποίες να είναι σχετικές με το αντικείμενο σας. Προσπαθήστε να λειτουργήσετε όπως οι επισκέπτες σας. Θα επιλέγατε το link προς την δική σας ιστοσελίδα εάν το βλέπατε στην ιστοσελίδα του άλλου website;

16/ Μην ανταλλάσσετε links μόνο για να αποκτήσετε υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. Είναι αλήθεια ότι το Google περισσότερο αλλά και οι άλλες μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη βαρύτητα στα links με την προϋπόθεση ότι τα links αυτά είναι πραγματικά χρήσιμα στους επισκέπτες.

17/ Για να βάλει κάποιος ένα link προς τις ιστοσελίδες σας θα πρέπει να έχετε κάτι χρήσιμο για να προσφέρετε όπως οδηγίες, συμβουλές, νέα, white papers, software. Αξιοποιήστε τη δημιουργικότητα σας για να βρείτε τι θα ήταν χρήσιμο στο κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

18/ Η απόκτηση links (link building) είναι ίσως το πλέον δύσκολο και χρονοβόρο κομμάτι του search engine optimization. Λειτουργεί όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις. Χρειάζεται χρόνος και συνεχή προσπάθεια για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και την αποδοχή (links) της κοινότητας στην οποία επιθυμείτε να απευθυνθείτε.

Επίλογος

Ελέγξετε το website και τη στρατηγική σας για να διαπιστώσετε τις ελλείψεις και τα προβλήματα που υπάρχουν και διορθώστε τα άμεσα. Στην περίπτωση που σχεδιάζετε ένα νέο website, ενσωματώστε τις οδηγίες αυτές στο πλάνο ανάπτυξης και υλοποίησης του.

Σε κάθε περίπτωση εάν εφαρμόσετε όλα τα παραπάνω θα έχετε κάνει ένα καλό ξεκίνημα για την κατάκτηση υψηλών θέσεων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και την απόκτηση περισσότερων υποψήφιων πελατών στο website σας.

[tags]search engine optimization,συμβουλές,οδηγίες,τεχνικές,πρακτικές,μηχανές αναζήτησης[/tags]

1 Σχόλιο
  1. πολυ ενδιαφέρων άρθρο. Στην τελική αυτό που μένει είναι όταν κάνει κάποιος ένα site το οποίο θα ανέβει σιγά στις μηχανές αναζήτησης. Το link building θα αποδόσει μετά από αρκετό καιρό αναλόγως του θέματος και των πελατών των οποίων θέλεις να έρθει να σε βρεί.

Άφησε ένα σχόλιο