Τηλέφωνο : 210-9221122

Οι ληστές, ο ΟΤΕ και οι δημόσιες σχέσεις στο Internet με τις μηχανές αναζήτησης

Η πρόσφατη περίπτωση με την αναζήτηση για την λέξη ληστές που οδηγεί στο website του OTE, αναδεικνύει τη σημασία που έχει για τις δημόσιες σχέσεις μιας εταιρείας το Internet και ειδικότερα οι μηχανές αναζήτησης.

Όταν έγραψα το προηγούμενο άρθρο με τίτλο “Οι “ληστές” οδηγούν στον ΟΤΕ” δεν φανταζόμουν πόσο έντονο θα ήταν το ενδιαφέρον για την υπόθεση αυτή. Μέσα σε 2 μέρες, περισσότεροι από 500 χρήστες επισκέφθηκαν τις σελίδες μας για να διαβάσουν το άρθρο και υποθέτω ότι αντίστοιχο ενδιαφέρον θα υπήρξε και για παρόμοια άρθρα σε άλλα websites.

Στα 10 χρόνια της ενασχόλησης μου με τον χώρο, έχω παρακολουθήσει δεκάδες περιπτώσεις στις οποίες οι καταναλωτές χρησιμοποίησαν και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το internet για να εκδηλώσουν τη δυσαρέσκεια τους τόσο για μικρές όσο και για μεγάλες εταιρείες. Μερικά από τα πλέον γνωστά παραδείγματα αφορούσαν εταιρίες όπως την AOL (Aolsucks.com), την Coca Cola (Cokespotlight.com), τα Starbucks (Starbucked.com) την Microsoft, την Home Depot (Homedepotsucks.com), την Vodafone κ.α.

Τα σύγχρονα όπλα που έχουν πλέον στην διάθεση τους οι καταναλωτές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων websites της μορφής yourcompanynamesucks.com, online forums, emails, instant messengers, blogs και φυσικά τις μηχανές αναζήτησης που αποτελούν το σημαντικότερο μέσο ανεύρεσης πληροφοριών.

Έτσι εάν μια εταιρία παρέχει κακές υπηρεσίες ή θεωρείται από τους καταναλωτές ότι παρέχει μη ικανοποιητικές υπηρεσίες τότε δεν υπάρχει έξοδος διαφυγής. Είναι σχεδόν βέβαιo ότι θα αρχίσουν να ξεφυτρώνουν αρνητικές απόψεις σε κάποια από τις γειτονιές του internet, απόψεις τις οποίες μπορεί ο καθένας να διαβάσει. Και τα άσχημα νέα, όπως είναι γνωστό, μεταδίδονται με πολλαπλάσια ταχύτητα απ’ ότι τα καλά νέα, ειδικότερα στο διαδίκτυο.

Πως, λοιπόν, μπορούν οι μηχανές αναζήτησης να σας βοηθήσουν όχι μόνο να αντιμετωπίσετε αρνητικές καταστάσεις αλλά και να προβάλετε την εταιρία σας;


Έρευνα που πραγματοποίησε τον Ιούλιο του 2005 η εταιρία Converseon για τα πρώτα 20 αποτελέσματα που παρουσιάζουν οι μηχανές αναζήτησης σε αναζητήσεις σχετικές με τις 100 κορυφαίες φίρμες του περιοδικού Business Week , έδειξε ότι το 39 % των αποτελεσμάτων αυτών είναι σελίδες με άρθρα και απόψεις που έχουν δημιουργήσει οι πελάτες των εταιριών αυτών.

Το πρώτο πράγμα το οποίο θα πρέπει να κάνετε είναι να παρακολουθείτε τα αποτέλεσμα των μηχανών αναζήτησης τόσο για το όνομα της εταιρίας σας όσο και για τις λέξεις που σχετίζονται με τα προιόντα και τις υπηρεσίες που παρέχετε.

Αυτή η κίνηση θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε πιθανή αρνητική δημοσιότητα γύρω από την εταιρία σας, όπως αυτή που σχετίζεται με τον OTE. Στην περίπτωση που παρατηρήσετε κάτι τέτοιο τότε θα πρέπει να απαντήσετε δημιουργώντας σελίδες κατάλληλα διαμορφωμένες έτσι ώστε να εμφανίζονται και αυτές υψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

H Walmart, η μεγαλύτερη αλυσίδα supermarkets στην Αμερική, εφήρμοσε την τακτική αυτή. Η αναζήτηση για την φράση “Walmart and unions” (η Walmart και τα συνδικάτα) εμφανίζει αποτελέσματα από διάφορα websites τα οποία επιτίθενται στην Walmart για την τακτική της να αποτρέπει τους εργαζόμενους της να συμμετάσχουν σε συνδικάτα. Στις πρώτες όμως θέσεις του Google εμφανίζεται και μια ειδικά διαμορφωμένη σελίδα την οποία δημιούργησε η εταιρία για να απαντήσει.

Πολλές φορές κάτι τέτοιο μπορεί να μην είναι εφικτό ή μπορεί να απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για να επιτευχθεί. Όπως είναι γνωστό σε αυτές τις περιπτώσεις ο χρόνος αντίδρασης είναι καθοριστικός. Μια πρακτική που μπορεί να αποδώσει άμεσα είναι ή αξιοποίηση των πληρωμένων διαφημίσεων στο Google. Με τις πληρωμένες διαφημίσεις μπορείτε να ελέγξετε τον τρόπο και τον χρόνο που θα εμφανιστεί το μήνυμα σας και θα οδηγήσει τους ενδιαφερόμενους δημοσιογράφους και καταναλωτές στην σελίδα που θα περιέχει την απάντηση σας

Και οι δύο πρακτικές που ανέφερα παραπάνω, μπορούν να λειτουργήσουν και για την προβολή της εταιρίας σας. Η δημιουργία σελίδων που αναφέρονται στα προιόντα και τις υπηρεσίες σας και οι οποίες παρουσιάζονται σε υψηλές θέσεις για σχετικές αναζητήσεις καθώς επίσης και η διαφήμιση στο Google θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής σας προώθησης στο internet.

Οι μηχανές αναζήτησης και το internet είναι ένα ακόμη μέσο που σας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε το μήνυμα σας. Εάν δεν το κάνετε εσείς είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα το κάνουν οι πελάτες σας, με τον δικό τους τρόπο ……

Βασικά σημεία για την αξιοποίηση του internet και των μηχανών αναζήτησης για τις δημόσιες σχέσεις της εταιρείας σας :

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη, θα πρέπει:

  1. Nα είστε σε εγρήγορση.
  2. Nα καταλάβετε τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψάχνουν για τα προιόντα και τις υπηρεσίες σας.
  3. Nα διαμορφώσετε το περιεχόμενο των σελίδων σας έτσι ώστε να επικοινωνούν σωστά το ύφος και την φιλοσοφία της εταιρίας σας και να παρουσιάζονται σε υψηλές θέσεις για σχετικές αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης.
  4. Na παρακολουθείτε τις αντιδράσεις και τις απόψεις των καταναλωτών για την εταιρίας σας.
  5. Nα είστε έτοιμοι να απαντήσετε σε πιθανή αρνητική δημοσιότητα είτε με σελίδες κατάλληλα διαμορφωμένες για υψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης είτε / και με διαφημίσεις στο Google.
  6. Να επενδύσετε στη συνεχή δημιουργία σχετικού και κατάλληλα διαμορφωμένου περιεχομένου για να επιτύχετε υψηλές θέσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας

2 Σχόλια
  1. Sosta ta milas.. 😉

  2. mpravo soy kai pali mpravo soy kai ksana…. MPRAVO SOY – ta les APITHANA kai symfwnw 0xi 100% ALLA 1.000.000%….toys PALIOKLEFTES

Άφησε ένα σχόλιο